Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Αγκινάρες με αρακά

Μέχρι που πήγα 36 ετών, τις αγκινάρες ούτε που τις πλησίαζα.

Όχι γιατί δε μου άρεσαν, αλλά γιατί είχαν πάντα την ατυχία να συνοδεύονται από κουκιά. Τα οποία δεν έχω την ικανότητα να φάω. Δε νομίζω ότι μου λείπει εκείνο το ένζυμο που καταπολεμά την κυάμωση, αλλά σίγουρα, όταν βάλω κουκί στο στόμα μου δεν καταφέρνω καν να το καταπιώ, η γλώσσα μου το πετάει έξω αντανακλαστικά. Κι από παραδρομή, ούτε και αγκινάρες είχα ποτέ μου δοκιμάσει.

Ωστόσο, μια μέρα, πριν από δυο-τρία χρόνια, αποφάσισα ότι έστω μια φορά στη ζωή μου πρέπει να δοκιμάσω και μια αγκινάρα. Διστακτικά. Κι από τότε... Αχ, δεν τις χορταίνω! Δεν τις χορταίνω σας λέω. Όποτε πάμε στην Τήνο για διακοπες είμαι στον παράδεισο: αγκινάρες τουρσί, αγκινάρες γεμιστές με κιμά, αγκινάρες σουφλέ, αγκιναροκεφτέδες, αγκινάρες ομελέτα, αγκινάρες άλειμμα για καναπεδάκια, αγκινάρες σαλάτα, αγκινάρες πίτα, αγκινάρες, αγκινάρες, αγκινάρες!

Κι επειδή άμα δεν ταιριάζαμε δε θα συμπεθεριάζαμε, στο Σπίτι Μας τις αγκινάρες τις τρώμε όσο πιο τακτικά γίνεται. Συνήθως κατεψυγμένες, γιατί είναι και μανούρα να τις καθαρίσεις, αλλά χτες πήρα level και στο καθάρισμα της αγκινάρας.

Και φρέσκο αρακά από τη λαϊκή που τον λατρεύω επίσης και τι στον κόσμο.


Αγκινάρες με αρακά

Μερίδες: 4

Χρόνος: 45 λεπτά προετοιμασία και 45 λεπτά μαγείρεμα

Υλικά:

16 αγγινάρες
2 κιλά φρέσκο αρακά (με το φλούδι του)
4 μέτρια καρότα
4 μέτριες πατάτες
4 φρέσκα κρεμμυδάκια
1 σκελίδα σκόρδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι τριμμένο
4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
4 κουταλιές της σούπας άνιθο ψιλοκομμένο
1/2 φλιτζάνι λευκό κρασί
χυμό από 2+2 λεμόνια





Εκτέλεση

1. Καθαρίζουμε τις αγκινάρες και τις βάζουμε σε μπωλ με νερό στο οποίο έχουμε προσθέσει το χυμό των δύο λεμονιών. Καθαρίζουμε τον αρακά, ξεσπυριάζοντάς τον και πετώντας το φλούδι. Τον ξεπλένουμε σε κρύο νερό. Καθαρίζουμε τις πατάτες και τις κόβουμε στα τέσσερα, καθαρίζουμε τα καρότα και τα κόβουμε σε ροδέλες, όχι πολύ χοντρές.

2. Καθαρίζουμε τα κρεμμυδάκια και τα ψιλοκόβουμε, φύλλα και λευκό μέρος. Καθαρίζουμε το σκόρδο και το λυώνουμε. Ψιλοκόβουμε τον άνιθο.

3. Σε κατσαρόλα με βαρύ πάτο ζεταίνουμε το λάδι και τσιγαρίζουμε το κρεμμυδάκι και το σκόρδο. Προσθέτουμε τον αρακά και τον γυρίζουμε λίγο, να μαραθεί. Σβήνουμε με το κρασί.

4. Μόλις εξατμιστεί το κρασί, προσθέτουμε τις αγκινάρες, τα καρότα, τις πατάτες και τον άνιθο, αλάτι και πιπέρι. Το αφήνουμε περίπου δέκα λεπτά, να ρουφήξει τα υγρά του.

5. Προσθέτουμε ένα ποτήρι νερό και κλείνουμε το καπάκι. Αφήνουμε το φαγητό να βράσει περίπου 20 λεπτά, να μαλακώσουν οι πατάτες και τα καρότα.

6. Δοκιμάζουμε αν έχουν βράσει καλά τα λαχανικά και όταν είναι έτοιμα, κλείνουμε το μάτι και προσθέτουμε στην κατσαρόλα το χυμό των δύο λεμονιών. Ανακατεύουμε να πάει παντού και σερβίρουμε ζεστό ή κρύο, με μπόλικο λεμόνι.



Τρυφερές, να λυώνουν στο στόμα. Και να λυώνω μαζί τους κι εγώ.







Δεν υπάρχουν σχόλια: